Met 7 lentes jong is Cotton Club qua leeftijd dan net startup-af, in de Nederlandse winkelstraat is de modeketen niet meer weg te denken. Met bijna 40 winkels is het merk net zo wijdverspreid over ons land als grote zus Costes. Ook qua winst doet Cotton Club niet onder voor haar zusterformule. Directeur Nathalie van Zeelt vertelt hoe ze het merk uit de haven van The Sting navigeert. “Ik had nooit verwacht dat we al zo snel op eigen benen zouden staan.”

 

Cotton Club is in 2017 ontstaan binnen het merkenhuis van The Sting Companies. Hoe ging dat in z’n werk?

“Ik was nog maar net begonnen als hoofd inkoop en styling bij The Sting, toen Herman Franzen (oprichter van The Sting, zie kader Het merkenhuis van The Sting Companies, pagina 29, red.) vertelde dat hij een nieuw merk wilde opzetten: een dameskledingmerk met een Mediterraan gevoel. Ik werd direct enthousiast maar het idee belandde op de plank. Pas jaren later werd ik eraan herinnerd tijdens een bezoek aan een beachclub op Ibiza: Cotton Club. Toen viel het kwartje: hier moésten we iets mee. In overleg met de beachclub namen we een aantal...