Abercrombie & Fitch was jarenlang hét Amerikaanse modemerk voor jongeren, maar raakte de laatste jaren flink in verval. Het einde leek zelfs nabij. Nu krabbelt het 130 jaar oude bedrijf weer op.

 

Abercrombie & Fitch heeft in januari de verwachtingen voor het komende boekjaar voor de tweede keer bijgesteld. Naar boven, voor de duidelijkheid. Het Amerikaanse modebedrijf verwacht een omzetgroei van 14 of 15 procent. Eerder was dat nog 12 tot 14, kort daarvoor zelfs nog ‘maar’ 10.


Het merk heeft een sterke feestdagen periode achter de rug, net als in 2022. Neil Saunders, analist bij GlobalData Retail, noemde de keten toen zelfs een ‘key destination’ voor de kerstinkopen. “Dit is een volgend signaal dat het merk met succes de bagage uit zijn verleden heeft gedumpt.”


En die bagage had Abercrombie & Fitch nogal. Een lang verleden ook. David Abercrombie opent al in 1892 de eerste, kleine winkel in hartje Manhattan, New York. De winkel richt zich op kampeerspullen, visgerei en spullen voor de jacht. De zaak loopt goed en in 1904 koopt zakenman en vaste...