Albert Heijn verwijdert onjuiste duurzaamheidsclaims uit de winkels. Dit doet de supermarktketen na een tik op de vingers van de Autoriteit Consument & Markt (ACM).
Volgens de waakhond gebruikte de retailer de term ‘meest duurzame supermarkt’ op onjuiste wijze. Zo zou dit refereren aan een onderzoek van consumenten, maar niet op concrete duurzaamheidsinspanningen. De ACM stelt dat deze claims zo duidelijk en feitelijk mogelijk moeten zijn.
Albert Heijn heeft de claims verwijderd. In een reactie aan RetailTrends laat de supermarktketen weten dat het om 2 duurzaamheidsclaims gaat die onduidelijk waren voor de consument. “Bij de interpretatie van de leidraad bleken wij met de ACM van mening te verschillen over een uiting in onze winkels over onze gezamenlijke inspanningen met boeren en telers. Vanzelfsprekend hebben wij de uitingen die de ACM heeft aangewezen verwijderd, als dat niet al was gebeurd”, aldus een woordvoerder.
De supermarktketen presenteert volgende week zijn duurzaamheidsverslag, waarin wordt gerapporteerd over wat Albert Heijn doet op het vlak van duurzaamheid.
Reacties 0