Koopjedeal.nl laat miljoenenschuld na

Koopjedeal.nl laat miljoenenschuld na

Koopjedeal.nl laat een schuld van minimaal 5,5 miljoen euro na. Dat blijkt uit het eerste faillissementsverslag van curator Victor Kruit.

De Belastingdienst heeft nog 255 duizend euro te goed van de webwinkel, terwijl het UWV nog een vordering moet indienen. Het bedrag dat bij de 2254 overige schuldeisers openstaat, komt samen neer op ruim vijf miljoen euro. Aangezien het boedelsaldo slechts driehonderdduizend euro bedraagt, zullen zij hun geld waarschijnlijk niet meer terugzien.

Dekbed Discounter heeft precies driehonderdduizend euro betaald voor de overname van aanbiedingensite Koopjedeal.nl. 175 duizend euro daarvan ging naar het klantenbestand van de webshop. Verder betaalde Dekbed Discounter 75 duizend voor de goodwill en vijftigduizend euro ging naar de domeinnamen. Dekbed Discounter was een van de zes partijen die een bod heeft uitbracht op Koopjedeal.nl. De dekbeddenspecialist bracht het hoogste bod uit en daarnaast noemt Kruit het een ‘bijkomend voordeel’ dat de etailer zes personeelsleden en de bestuurder van het IT-team van Koopjedeal.nl wilde overnemen. 

Koopjedeal leed vorig jaar een verlies van 1,4 miljoen euro bij een omzet van ruim 24 miljoen euro. Sinds 2015 was er sprake van een negatief eigen vermogen dat steeds verder opliep. Ging het vier jaar terug nog om zo'n 383 duizend euro, vorig jaar was dat bijna drie miljoen.

Klanten van de webwinkel werden na het faillissement schadeloos gesteld door Dekbed Discounter. Daarbij ging het om een totaalbedrag van 1,1 miljoen euro.

Reacties 31


dick zwaan 15 aug, 13:36

wij hebben op nieuw spullen besteld.
Dit is verrekend met ons tegoed
netjes afgeleverd


Mariette van Dongen 15 aug, 13:57

Ik heb anders nog niks gehoord over schadeloosstelling!!!


Mans Ligtenberg 15 aug, 14:50

Wij zijn schadeloos gesteld door bonnen die 5jaar nog in gewisseld kunnen worden ik vindt het grandioos welk bedrijf doet zo iets het was wel 399€ mans ligtenberg


Jan Bovenhoff 15 aug, 15:29

Hebben nog niks gehad zoals schadeloosstelling geen tegoedbonnen gezien.


P De Vries 15 aug, 16:01

Heb nog niets gehoord van de nieuwe firma .Dus al die juich verhalen geloof ik niet .We kunnen u niet in het bestand vinden .Wat is u order nummer enz enz .Mail ze en laten niets horen .Zijn gewoon nieuwe oplichters koop der niets mensen .


Majorie Harteveld 15 aug, 16:02

Wij wachten ook nog op de schadeloosstelling. Blijven hoop houden.


J V/d Heiden 15 aug, 16:36

Ook nog steeds niets gehoord van teruggave ik denk dat je er mooi naar kan fluiten.
Wel steeds aanbiedingen in de mail.
Maar ga daar nooit meer iets bestellen.
En voor diegene die het wel van plan is NIET DOEN!!!


J.c.j. Minnaard 15 aug, 16:42

Weer wat gekocht en zeer netjes behandeld, ook de levering was net als voorheen. Ga zo door Koopjedeal


Rob Mes 15 aug, 16:46

Ik heb wel weer besteld en alles netjes gele erd en tegoed punten van ze gehad


L. Boonstra 15 aug, 17:53

Ik heb er niets meer over vernomen.
Ik ben bang dat ik naar mijn geld kan fluiten....


Connie Wouters 15 aug, 18:00

Ook na meerdere mails niets ontvangen nog geen antwoord zelfs.


Corry van Dorst 15 aug, 19:44

Helaas ook wij nog niets gezien/gehoord.


Gulten Yabasun 15 aug, 20:37

Helaas ik.heb ooknog niet gezien / gehoor


Hans Visser 15 aug, 21:00

Ook niets meer gehoord jammer gelukkig niet zo veel geld gekost.


Lena Oliva 15 aug, 21:10

Ik ben zo goed geholpen!!!! Sinds de overname had net een boxspring besteld voor 600euro. 10dgn later failliet 😢😢 nu eindelijk 2maanden later staat me bed er!! In spaarpunten terug ontvangen!! Je moet een account bij ze hebben gehad!! Anders kunnen ze je toch niet terug vinden? Vd mensen die misschien nog wachten op iets?? Fijne avond


Ruud L 16 aug, 08:06

Heb besteld bij de nieuwe eigenaar en ontvangen. De brief als oud klant van Koopjedeal was netjes en duidelijk.


Ruud L 16 aug, 08:08

Voor degenen die nog niets hebben gehoord een dringend advies: ga naar de website en mail hen met een duidelijke uitleg en het verzoek u te antwoorden


Wim DEN Dekker 16 aug, 09:35

Nog iets gehoord, ik beloof er niet meer in


Naud Siemons 16 aug, 12:05

Ook na diverse mails niets geleverd. A.Siemons


E Van der reijden 16 aug, 13:51

Tig keren gemaild maar nog steeds niets gehoord.


Maria Van der wielen 16 aug, 14:35

Zit nog steeds op mijn retour geld te wachten


Mari Van der wielen 16 aug, 14:37

Ik wacht nog steeds op mijn geld van retour gezonden goederen


Peter leo 16 aug, 15:38

Heb nog steeds niets ontvangen koopjedeal beweerd van wel jammer het waren leuke bluetooht orentjes


Henk Bernards 17 aug, 13:32

Ik heb na het verschijnen van de nieuwe advertenties geprobeerd mijn bestelling alsnog geleverd te krijgen, met bestelnummer en ordenummer maar GEEN reactie.
Ook GEEN mail ontvangen over eventuele schadeloosstelling.
Dus ik ben bang dat mijn geld in andermans zakken zit.


johan even 4 sep, 11:32

Onbegrijpelijk op de side lees je dat het bedrijf failliet is en toch staan elke week advertenties in de dagbladen


Anne sande 7 sep, 11:56

1k had gebeld en netjes te woord gestaan kan nu weer bestellen met punten netjes afgehandeld


V Need 10 sep, 17:24

Waarom aanbiedingen op de site zetten en geen fatsoenlijke communicatie mogelijk.
Ik heb artikelen dubbel ontvangen maar na diverse mails en telefoontje met dekbed discounter nog steeds 2 dozen planten staan die ik niet besteld had bij de buren geleverd.
Waardeloos ik betaal voor hetgeen ik besteld heb maar meer niet


Tru Vd wiel 16 sep, 17:56

Waardeloos! Ik stuur mails omdat ik retour wil zenden, krijg ik 3 weken later pas antwoord. Retour termijn verstrijkt overmorgen. Ze zijn telefonisch onbereikbaar. Diverse verzoeken gedaan dat ik gebeld wil worden, niets!


John Hovenkamp 8 okt, 17:58

Meer dan een maand geleden mail gestuurd omtrent defecte aircompressor, reactie gehad : binnen 5 werkdagen bericht....nog steeds geen bericht. Heb gevraagd om geld terug!


Jack Pot 28 nov, 00:30

Ik heb nooit wat ontvangen!!
Heb ook geen account aangemaakt dus hoef ook niet bang te zijn dat ik er wel insta, en toch doe ik er geen bestelling, bezoek toch liever een echte winkel met echte mensen, spullen zijn bijzaak..


Charlotte Riesebosch 22 mei, 09:05

Durf niet meer te bestellen

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!