19
jan

Anton Dreesmann Jaarcongres

Locatie

Bestuurscentrum Rabobank, Croeselaan 18, Utrecht

Programma

Op vrijdag 19 januari 2018 vindt de negende editie plaats van het Rabobank Anton Dreesmann Jaarcongres, gericht op de top van de Nederlandse retailsector.  Het centrale thema van het Jaarcongres in 2018 is ‘Innovation is not a choice'. We zijn in een nieuw retailtijdperk beland! Zogenaamde pure players stappen de fysieke wereld vol binnen. Amazon en Zalando kopen fysieke winkelketens, waarbij de miljardendeal van Amazon de meeste aandacht trekt. Online spelers openen versneld meer fysieke winkels, te denken aan Leapp en Fietsenwinkel. Anderen stapten beperkter de fysieke wereld binnen zoals Coolblue en fonQ.

Online spelers als Zalando, Bol.com en natuurlijk de uitvinder Amazon openen hun platformen. Er zijn ook online spelers die naast retailer ook dienstverlener zijn. Te denken aan Ocado, die hun software en kennis aanbieden en Zappos die ook een consultancy is. Wat al deze bedrijven verbindt? Innovatie. Zij stellen de statusquo ter discussie en passen zich snel én wendbaar aan, aan de nieuwe omgeving. Innovatie is lang een buzzword geweest, alleen is het nu geen keuze meer, maar een opdracht. Iedere retailer moet innoveren en zal zich permanent moeten aanpassen aan de vernieuwde omgeving.

Sprekers

- Piet Coelewij (ceo Wehkamp)

- Wouter Kolk (ceo Albert Heijn)

- Barbara Baarsma (directeur kennisontwikkeling Rabobank)

- Margaret Versteden (directeur marketing & platform innovation bol.com)

- Loubna Sadoq (owner Sadoq Muslimah Fashion)

- Bianca Blom (founder Linja Shoes)

- Mattia Crespi (research affiliate Institute For The Future)

- David Hardiman Evans (head of investor relations and corporate finance Ocado)

- Coert Beerman (directeur wholesale Nederland & Afrika Rabobank)

- Frank Quix (managing director Q&A)

RetailTrends