27
nov

Co-Laboratory

Locatie

Zomerhofstraat 71, 3032 CK Rotterdam

Programma

Co-Laboratory is een co-lab op maandag 27 november waarbij verschillende sprekers de laatste trends en frisse inzichten delen. Deze keer staat het Co-lab in het teken van de lancering van de vernieuwde druk van Prikkel de Koopknop. Met sprekers die aansluiten op de thema's en cases uit hét retailboek, zoals retailtechnologie. 

De mogelijkheden die technologie ons biedt zijn niet meer weg te denken voor consumenten én voor retailers. Maar hoe maak je hierin nu de juiste keuzes? Keuzes die passen bij jouw concept? Hoe prikkel je de consument met de juiste inzet van technologie op de winkelvloer?

Retailexpert Carin Frijters gaat in op de trends waarmee retailers in 2018 te maken krijgen. Met een focus op de retail interieurtrend: Transforming. Wetenschap en technologie reiken ons dagelijks mogelijkheden aan om de fysieke winkel sterker te maken en zijn magneetfunctie te laten behouden. Deze trend verkent grenzen en laat sensorische ervaringen achter die de gemiddelde consument eerder niet voor mogelijk hield. 

Helma Loomans van Consumatics neemt ons mee in nieuwe onderzoeksmogelijkheden gericht op onbewust consumentengedrag. Rene Spaanderman van omnichannel retailbureau Kega geeft een quick-scan van de technologische mogelijkheden die eenvoudig toepasbaar zijn in je winkel en vertelt over de do en don’ts. Maar we hebben het niet alleen over techniek, maar ook hoe je het verschil maakt door het bouwen aan een community. Want dat is wat storemanager Dave de Graaf van Rapha Cycle Club doet. En tot slot lanceren we alweer de derde druk van het boek Prikkel de Koopknop met actuele cases van onder andere de nieuwe concepten van JUTTU en HKMX.

Waarom moet je erbij zijn?
Het doel van het co-lab: elkaar zoveel mogelijk inspireren en ervaringen delen. De verhalen hebben allemaal een eigen invalshoek. Eén ding hebben ze gemeen: ze gaan dieper in op de staat van retail en verbinden verschillende branches.
Stel na afloop tijdens de borrel al jouw vragen aan een van de specialisten, leg verbindingen en deel ervaringen uit met andere deelnemers. Na deze dag ben je weer helemaal up to date en ben je beter in staat keuzes te maken als het gaat om ontwikkelingen binnen retail!

Check je agenda en bestel hier je tickets.

Programma
12.45 Inloop + drankje + lekkernij
13.15 De retailtrends voor 2018           
Carin Frijters, retailexpert, auteur en oprichter CF retail en platform RetailTheater    
14.00 Nieuwe manieren van retail consumentenonderzoek? 
Helma Loomans, mede-eigenaar van Consumatics; hét onderzoek- en adviesbureau met als specialisme onbewust consumentengedrag.
14.30 Rapha Cycle Club, het concept waar het letterlijk draait om mensen.
 Dave van Loon, storemanager Rapha Cycle Club
15.00 Hoe maak je de juiste technologische keuzes voor de winkelvloer anno nu?  
 Rene Spaanderman, retail strateeg van omnichannel retailbureau Kega
16.00 Lancering nieuwste editie Prikkel de Koopknop 
16.15 Drankje + verbinden + netwerken

RetailTrends

Verrassend verpakken doe je zo

Extra waarde en de consument activeren: dat zijn de kenmerken die terugkomen...