17
apr

IMCC College Tour: hoe word je een datagedreven retailorganisatie?

Locatie

Nyenrode Business Universiteit, Breukelen

Programma

Samen met partners organiseert het IMCC in 2018 de College Tour, een reeks middagseminars waarin experts een specifiek onderwerp behandelen. De onderwerpen variëren van supplychain management, e-commerce en order management tot voorraadbeheer en transport management. De sessies zijn kleinschalig van opzet en er is volop ruimte voor vragen en interactie. De College Tour is exclusief voor supply chain professionals.

Tijdens dit lunchseminar staan er twee onderwerpen op het programma:

Meer conversies door perfecte personalisatie
Door Fouad Allabari van HSO

Hoe kan data helpen uw (potentiële) klanten beter te begrijpen? En hoe kunt u de meeste waardevolle klantrelaties voorspellen met Customer Lifetime Value of Churn analyses? Hoe voorkomt u dat klanten in uw winkel zich oriënteren en online bij de concurrent kopen? Dit kan met een ROPO analyse (Research offline, purchase online).  Door de juiste analyses kun je niet alleen je klant beter begrijpen maar vooral slim het gedrag beïnvloeden.

Minder nee verkopen door slim voorraadbeheer
Door Arjan Levisson van Slimstock

Door op basis van data de vraagpatronen van uw webshop en fysieke winkels goed te forecasten kunt u zorgen voor een betere beschikbaarheid en uw omzet verhogen. Retailers krijgen steeds meer verkoopkanalen en grotere assortimenten. De levencycli van artikelen worden korter. Dit vereist dit een hogere handelingssnelheid in de supply chain. Welke artikelen leg ik op voorraad? Hoeveel? En waar? Een uitgekiende voorraadstrategie, het gebruik van data en het instellen van automatische beslisregels zijn cruciaal. Maar hoe pak je dat aan?

Klik hier voor meer informatie en aanmelden.

RetailTrends