10
sep

Paris Retail Week

Locatie

Parijs

Programma

De vierde editie van de Paris Retail Week vindt plaats van maandag 10 t/m woensdag 12 september 2018 in hal 1 van het beurscomplex Paris Expo Porte de Versailles. In het teken van het thema Smart Phygital presenteert de vakbeurs een compleet retailoverzicht van a tot z: nieuwe distributiemodellen, winkelinrichting en design, consumentengedrag, web-to-store en store-to-web, CRM, omnichannel, shopper marketing, agile logistiek, etc.

De Paris Retail Week vormt meer dan alleen een vakbeurs en is hét jaarlijkse toonaangevende trefpunt voor de complete retailbranche. Tijdens de aankomende beurseditie worden 40.000 vakbezoekers en 800 exposanten verwacht. Ruim 350 Franse en internationale topsprekers komen aan het woord in de vorm van testimonials, keynotes, plenaire lezingen, etc. 

Alle retailoplossingen in dezelfde beurshal
In 2018 wordt de sector Equipmag / Store, gewijd aan fysieke retail en distributie, gecombineerd met de sector E-Commerce, met alle e-commerce oplossingen (van digitale marketing tot logistiek), voor een 360° overzicht voor de (r)etail.

De Paris Retail Week 2018 presenteert oplossingen, diensten en producten aan professionals uit de retailbranche, ingedeeld in 6 expositieruimtes:  IT For Commerce, Retail Tech / Digital in Store, Winkelinrichting / Equipment, Betalingsoplossingen, Marketing/ Data / Klantrelatie en Logistics/ e-logistics / Supply Chain. Daarnaast organiseert de Paris Retail Week een Start-Up Ruimte waar nieuwe bedrijven de meest innovatieve retailoplossingen aanbieden en tevens een Brand & Innovation Ruimte. 

Smart Phygital, de rode draad tijdens debatten
De Paris Retail Week organiseert een compleet programma van ruim 250 conferenties, workshops, keynotes,… bestemd voor bezoekers afkomstig uit heel Europa. Dankzij deze momenten voor reflectie en inspiratie kunnen retailers de balans opmaken van de problematieken en oplossingen die spelen in de sector.

Smart Phygital, agile en globale retail, vormt het hoofdthema van de Paris Retail Week. Gedurende drie beursdagen verwelkomt de vakbeurs nationale en internationale specialisten om te analyseren en debatteren rondom dit nieuwe paradigma. De plenaire conferenties behandelen het thema Smart Phygital vanuit verschillende invalshoeken. 

Op het programma: 
Openingsplenaire: Smart Phygital – agile en globale retail
Plenaire #2: Smart Instore  - De toekomstige winkel
Plenaire #3: Smart Customer Experience  - Consumenten kennen en herkennen
Plenaire #4: Smart Supply Chain – Ontwikkelingen van de sector begrijpen

Dankzij de keynotes van de Paris Retail Week delen de meest prominente bedrijven hun feedback en ervaringen met professionals uit de retailbranche.  

Nieuw dit jaar zijn de Internationale Retail Sessies, waarbij 4 smart Talks, gepresenteerd door internationale marktspelers uit de retailsector, de laatste trends onthullen. De ‘best practices’ van landen wereldwijd worden in de schijnwerpers gezet. Met deelname van  Roman Kirsch, CEO van Lesara, (Duitsland), Takashi Okutani, Executive Officer van Oisix (Japan), Brendan Witcher, Principal Analyst bij Forrester (USA), Laetitia Faure, oprichter van Urban Sublime & Isabelle Musnik, oprichter van Influencia (Frankrijk).

Dankzij de Solutions Workshops, ‘gereedschapskisten’ voor de bezoeker, kunnen exposanten hun oplossingen, technologieën of resultaten gedurende 45 minuten presenteren. Bezoekers kunnen er gedurende drie beursdagen nieuwe ontwikkelingen en innovaties ontdekken. De Solutions Workshops vormen een unieke gelegenheid voor de uitwisseling van kennis tussen bezoekers en exposanten.

Business staat centraal tijdens de Paris Retail Week
Paris Retail Week streeft ernaar het beursbezoek te optimaliseren, dankzij de organisatie van Business Meetings met relevante exposanten. In 2017 werden ruim 870 afspraken gepland.  

Voor een efficiënt beursbezoek, organiseert de Paris Retail Week voorafgaand aan de beurs kwalitatieve Business Meetings met relevante exposanten. Deze gratis dienst levert tijdwinst op aan bezoekers en stelt hen in staat nieuwe leveranciers en concrete oplossingen te vinden voor hun specifieke projecten.

Paris Retail Week: nieuwe talenten onthullen
Als trefpunt voor ontmoeting en reflectie, gaat de aandacht van de Paris Retail Week uit naar succesvolle ondernemingen en initiatieven in alle activiteitensectoren, retail en e-commerce. 

De Paris Retail Week biedt kansen aan veelbelovende starters met de meest recente technologieën. In de Start-up ruimte zijn ruim 60 nieuwe bedrijven aanwezig die hier hun toekomstige klanten ontmoeten en hun innovatieve retailoplossingen promoten.  

De Paris Retail Awards vergroten de naamsbekendheid van aanbieders en leveranciers van oplossingen, belonen de inzet van een heel team, initiëren nieuwe contracten en leiden soms, zoals bij enkele winnaars van voorgaande edities, tot het werven van subsidies.
11 prijzen worden toegekend: 7 winnaars, 1 overall winner, 1 prijs voor Franse Initiatieven, 1 ‘coup de cœur’ van de jury en de ‘Rookie of the Year’ prijs voor een briljante start-up. De officiële prijsuitreiking vindt plaats op maandag 10 september om 17:00 uur. 

Verschillende evenementen in het kader van Smart Phygital 
Naast het aanbod van exposanten worden evenementen met partners georganiseerd, waar bezoekers van de Paris Retail Week de laatste innovaties kunnen ontdekken en unieke ervaringen kunnen beleven.

Enkele hoogtepunten dit jaar:
Tiki by Event Bots home robots: De Franse startup EVENT BOTS verrast de horeca- en retailmarkt met de Tiki humanoïde assistent-robot. Bij de beursingang worden de bezoekers verwelkomd door 3 Tiki robots die het dagprogramma communiceren.  

Viva Le Store ! : Deze unieke en verrassende ruimte is ontworpen om de nieuwe dynamiek van het verkooppunt weer te geven. De laatste innovaties van exposanten uit de sector  Inrichting / Equipment / Marketing worden hier op een ludieke en ervaringsgerichte manier belicht, zodat een verrassend en prospectief parcours wordt aangeboden, georganiseerd in samenwerking met Influencia en objetconnecte.net.

Virtual Reality Room by VR Academie: Het Virtual Reality Communicatiebureau VR Academie presenteert “entertainment” evenementen in de netwerkruimte van de beurs, ingedeeld twee onderdelen: een meeslepende 360° ruimte en een VR game ruimte. Daarnaast vormt een netwerkborrel op dinsdag 11 september om 17:00 uur de gelegenheid voor ontspanning en networking!

Winkelbezoeken voor het ontdekken van nieuwe shopperervaringen
Voor het vierde achtereenvolgende jaar organiseert de Paris Retail Week een bezoek aan Parijse winkels met innovatieve concepten. In 2018 staan drie verschillende Paris Retail Tours op het programma, waarvan de concepten kenmerkend zijn vanwege hun innovatieve karakter, door de toegepaste technologieën, onderscheidend design of merchandising voor het aantrekken en ondersteunen van bezoekers, waardoor de aankoop een unieke, globale en soepele ervaring wordt. Drie dagen van inspiratie voor het verbreden van horizons, het ontdekken van best practices, het ontmoeten van winkelmanagers en gebruik te maken van hun ervaringen. 

PARIS RETAIL WEEK #ParisRetailWeek
10 t/m 12 september 2018
Paris expo Porte de Versailles – Paviljoen 1
800 exposanten – 40.000 professionals
350 top speakers - 3 store tours - 11 awards
www.parisretailweek.com
 

RetailTrends