Zo kun jij ook promoveren op retail

Esther Jaspers is onlangs aan Tilburg University gepromoveerd op het onderwerp ‘winkelen voor de lol’. Ze kwam onder meer met de volgende uitdagende stelling: als je winkelt voor de lol, verhoogt dit je levensgeluk. Als je bijvoorbeeld voor de lol op een zaterdag naar Zara gaat, heb je lol als je eenmaal binnen bent bij Zara. Een andere stelling van Esther Jaspers: als je iets koopt omdat dit statusverhogend werkt, maakt dit ook gelukkiger. Ja, je koopt bijvoorbeeld een Audi A8 en je wordt gelukkiger als je buurman vervolgens zegt: ‘Wow zeg, een Audi A8!’

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€27,25 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Deel dit artikel

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!