De komst van een landendirecteur moet Kiks doelstellingen voor ons land eindelijk verzilveren. Grootste uitdaging is misschien wel dat de Duitse textieldiscounter ‘totaal nog niet bekend is bij het overgrote deel van de Nederlanders’, zegt David Philipoom eerlijk. Zijn ultieme doel? Dat ook de shopper zonder krappe beurs de weg naar de prijsvechter vindt.

Twee jaar geleden probeerden we Kik al eens te strikken voor een interview. De Duitse textieldiscounter kondigde toen in lokale media zijn groeiplannen aan: 250 vestigingen moesten er in Nederland komen. Een ambitieuze doelstelling, aangezien op dat moment net de 26ste winkel zijn deuren had geopend. Ondanks aanvankelijke interesse hield Kik uiteindelijk de boot af. Sindsdien bleef het stil, totdat de retailer ons recent ineens zelf uitnodigde om eens langs te komen. Niet op de thuisbasis in het Duitse Bönen of het Nederlandse kantoor in Valkenswaard, maar in de pas verbouwde winkel in Veenendaal, een van de grootste vestigingen van Nederland. De prijsvechter heeft sinds februari van dit jaar in David Philipoom een managing director voor ons land en toen die via RetailNews het...