'Smart meest foute automerk'

Automerk Smart wordt niet hoog aangeslagen door singles in Nederland. Van de alleenstaanden vindt liefst 45 procent het merk het meest fout. Dit blijkt onder meer uit een enquête van Online Magazine Singlessite.nl waarin singles en hun auto centraal stonden, aldus Adformatie.

Ook Daihatsu scoort hoge ogen, 27 procent stelt niet geassocieerd te willen worden met het merk. Voorts blijkt dat elf procent van de mannen het anno 2009 vervelend vindt als zijn nieuwe vriendin in een duurdere auto rijdt dan hijzelf.

In tegenstelling tot Smart en Daihatsu doen andere automerken het bij de singles juist bijzonder goed. Volkswagen, BMW en Peugeot scoren hoog qua populariteit, maar ook Ford, Renault en BMW genieten een positief imago binnen deze doelgroep.

De single man legt zijn prioriteiten bij de aanschaf van een nieuwe wagen overigens elders dan zijn vrouwelijke equivalent. Hij selecteert een auto op de kenmerken: sportief, comfortabel en stoer terwijl zij zich primair laat leiden door de prijs.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!