Prijsverschillen supermarkten steeds kleiner

De prijsverschillen tussen C1000, Albert Heijn en Super de Boer worden steeds kleiner. Dat bleek zaterdag uit een test van het Algemeen Dagblad.

Voor een boodschappenpakket van 85 artikelen betaalde het AD bij C1000 106,88 euro, bij Albert Heijn 107,16 euro en bij Super de Boer 110,74 euro. De goedkoopste van de onderzochte supermarkten was Jumbo, waar de kassa bij een bedrag van 104,08 euro bleef steken.

Vergeleken met november 2007 is de prijs van hetzelfde pakket boodschappen bij Albert Heijn ruim vier procent duurder geworden. Met een stijging van 0,8 procent bleven de prijzen bij Super de Boer op vrijwel hetzelfde niveau. C1000 werd 3,7 procent duurder.

Doordat de uitslagen zo dicht bij elkaar liggen is het tijdstip van de prijspeiling mede bepalend voor het eindresultaat. Een ’ grote’ aanbieding kan zorgen dat AH, C1000 of SdB van plaats wisselen. Jumbo onderscheidt zich door een beleid van ‘altijd lage prijzen’ en geen aanbiedingen.

Wat opvalt is dat de prijzen van melk en kaas fors zijn gedaald. Producten als rijst, perssinaasappelen en zonnebloemolie zijn juist sterk gestegen. Ook de prijs van bijvoorbeeld een six-pack Heineken ging tien procent omhoog.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!