Albert Heijn wijzigt tekst op melkpak

Supermarktformule Albert Heijn verandert de tekst op de melkpakken van het huismerk. De Reclame Code Commissie tikte de formule vorige week op de vingers omdat de tekst 'Van Hollandse Weide' misleidend en oneerlijk is.

De melk komt namelijk niet altijd van koeien die in de wei lopen. Albert Heijn stelde eerder dat een 'aanzienlijk percentage' wel in de wei loopt en dat de slogan meer was bedoeld om duidelijk te maken dat het om een Nederlands product gaat.

Tegen de niet bindende uitspraak was nog beroep mogelijk, maar een woordvoerder zegt dat de grootgrutter begrijpt dat de tekst verkeerd kan worden opgevat. Wat de nieuwe tekst wordt, is nog niet bekend.

Lees ook: AH misleidt met reclame halfvolle melk.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!