Specsavers op de bres voor brildragers in nieuwe commercial
Gepubliceerd op 17 juni 2005 om 00:00
Betaalbare modieuze brillen zijn er voor iedereen. Dat is de boodschap van de nieuwe tv-commercial van Specsavers Opticiens die deze week in Nederland in première is gegaan. De commercial is gemaakt door het Zweedse reclamebureau Forsman & Bodenfors (F&B) waarmee de opticienketen onlangs een samenwerking is aangegaan. De tv-spot laat zien dat brildragers voorheen in films werden geassocieerd met sukkels, studiebollen en schurken. Specsavers verandert deze beeldvorming. Brildragers worden helden die dankzij de modieuze en vooral betaalbare brillen van Specsavers vooral heel veel complimenten zullen ontvangen. Monty McMonagle, Director of International Marketing van Specsavers: “We zijn erg enthousiast over deze commercial die nogal opvallend is en sterk afwijkt van onze eerdere commercials en die van onze concurrenten. Belangrijk is dat in dit nieuwe concept onze bedrijfsfilosofie naar voren wordt gebracht, namelijk het bieden van een hoge kwaliteit tegen betaalbare prijzen. En ook dat we ons op een creatieve en innovatieve manier manifesteren in de optiekwereld. F&B is er uitstekend in geslaagd die elementen terug te laten keren in de commercial. Het bureau maakt haar heldere stijl als het gaat om het maken van tv-commercials meer dan waar.” F&B werkt overigens nauw samen met het Rotterdamse reclameadviesbureau Pluspoint dat verantwoordelijk is voor Specsavers-uitgaven als Eye Reporter, POS en landelijke advertentiecampagnes. “Dit om een duidelijke en eenduidige lijn aan te brengen in al onze communicatie-uitingen”, aldus McMonagle. “Ik verwacht veel van deze samenwerking, hiermee benadrukken we ons internationale succes.”
Reacties 0