Nederlanders niet enthousiast over Valentijnsdag

Nederlandse consumenten zijn terughoudend als het gaat om het vieren van Valentijnsdag. Veel consumenten vinden Valentijnsdag ‘te commercieel’. Slechts vijftien procent van de Nederlanders doet iets aan Valentijnsdag. Zestig procent zou voor afschaffing van Valentijnsdag stemmen, blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Multiscope.

Ondernemers die door Valentijnsdag meer omzet hoopten te draaien, kunnen dit wel vergeten. Zo krijgt driekwart van de vrouwen op Valentijnsdag geen bloemen van haar partner. Dit blijkt uit een onderzoek van Bloemenbureau Holland in Leiden.

Het sturen van een Valentijnskaart is de populairste verrassing: 38 procent van de geliefden zullen vandaag een briefkaart van hun partner ontvangen. Ook chocolade (achttien procent) en parfum (zes procent) zijn populaire Valentijnscadeaus.

Reacties 1


Marcel Schuurman 12 feb, 22:41

Ik ben ook voor afschaffing van Valentijnsdag. Je kunt elkaar ook op elk gewenste dag wat geven.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!