Nederlandse consumenten zijn terughoudend als het gaat om het vieren van Valentijnsdag. Veel consumenten vinden Valentijnsdag ‘te commercieel’. Slechts vijftien procent van de Nederlanders doet iets aan Valentijnsdag. Zestig procent zou voor afschaffing van Valentijnsdag stemmen, blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Multiscope.
Ondernemers die door Valentijnsdag meer omzet hoopten te draaien, kunnen dit wel vergeten. Zo krijgt driekwart van de vrouwen op Valentijnsdag geen bloemen van haar partner. Dit blijkt uit een onderzoek van Bloemenbureau Holland in Leiden.
Het sturen van een Valentijnskaart is de populairste verrassing: 38 procent van de geliefden zullen vandaag een briefkaart van hun partner ontvangen. Ook chocolade (achttien procent) en parfum (zes procent) zijn populaire Valentijnscadeaus.
Nederlanders niet enthousiast over Valentijnsdag
Gepubliceerd op 14 februari 2012 om 00:00
Marcel Schuurman 12 feb, 22:41