'EkoPlaza groeit sneller dan branchegenoten'

EkoPlaza groeide in het eerste kwartaal van 2012 bovengemiddeld in omzet, aantal klanten en besteding. Dat meldt de biologische supermarktketen op basis van indexcijfers van onderzoeksbureau GfK.

Waar het landelijke omzetindexcijfer van supermarkten 1,2 was, noteerde EkoPlaza een score van 3,6. Met name in de laatste weken van het eerste kwartaal van 2012 groeide EkoPlaza sterk. Dit is grotendeels te danken aan de start van een landelijke campagne rondom de opening van de vijftigste EkoPlaza-vestiging, meent de formule in een persbericht.

In week tien, toen de campagne gelanceerd werd, steeg het omzetindexcijfer van EkoPlaza naar 15,3. Dit was ruim zeven keer zo hoog als het landelijke gemiddelde van 2,1. Ook in de weken die volgden bleven alle EkoPlaza-vestigingen gemiddeld tien procent meer omzet draaien dan de gemiddelde supermarkt, aldus het persbericht.

“Biologisch eten is geen hype, maar een nieuwe manier van leven”, stelt directeur Erik Does. De groep ‘lichtgroene’ consumenten die zijn weg naar EkoPlaza weet te vinden, groeit dan ook sterk. EkoPlaza verwacht binnen twee jaar 75 vestigingen te hebben.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!