Winkelketens IKEA, H&M en Lidl sleepten afgelopen week een Customer Centric DNA Award in de wacht. De retailers slaagden er het best in de klant centraal te zetten in het klantcontact. IKEA won de prijs in de categorie retail, H&M in de categorie online retail en Lidl in de categorie supermarkt. De awards werden voor de tweede keer uitgereikt.
“Dat onze klanten dat allemaal zo blijken te waarderen, daar zijn we trots op”, vertelt Selma Nederhoed, manager PR en communicatie van Lidl. De winnaars werden bepaald aan de hand van negenduizend klantevaluaties, die verzameld werden in een onderzoek van TNS NIPO. Klanten gaven hun mening over proces- en medewerkersperformance, consistentie van de dienstverlening en experience, webcare, mond-tot-mond-aanbevelingen en vertrouwen. Bedrijven werden onderverdeeld in tien categorieën.
Alle winnaars op een rijtje:
Automobiel: Toyota
Banken: Triodos Bank
Energie-aanbieders: Greenchoice
Internetproviders: XS4ALL
Mobiele telefoon-aanbieders: Hi, Vodafone
Retail: IKEA
Online retail: H&M
Supermarktketen: Lidl
Verzekeringen: Ditzo
Zorgverzekeringen: CZ
Retailers in de prijzen met klantenbenadering
Gepubliceerd op 11 mei 2012 om 00:00
Reacties 0