De gemiddelde Nederlander besteedt 44 minuten per week aan het lezen van folders. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond en het jaarlijkse DDMA onderzoek ‘Thuis Binnen Bereik’.
Dit betekent dat de gemiddelde persoon op jaarbasis 38 uur besteedt aan het doorbladeren van folders. Hierdoor kan de consument 33 procent besparen op de dagelijkse boodschappen. In het gisteren gepubliceerde onderzoek werd gekeken naar het bereik, de respons en waardering van huis-aan-huis folders.
Ondanks de groeiende hoeveelheid informatie via internet en nieuwe media, blijft de folder populair onder winkeliers en consumenten. Het aantal folders per huishouden is in 2011 wel licht gedaald van 36,9 naar 36,5 folders per week. De waardering voor de huis-aan-huis folder is nog nooit zo hoog geweest als nu, respondenten gaven het medium een 7,4 als rapportcijfer.
De folder van Kruidvat werd gisteren tijdens het congres ‘Dag van de Brievenreclame’ uitgeroepen tot beste consumentenfolder van het jaar. De drogisterijketen ontving de zogenaamde Gouden Deurmat, omdat de folder het hoogste scoorde op de gecombineerde aspecten bereik, waardering en aantrekkelijkheid. De uitingen van supermarktketens Albert Heijn en Aldi eindigden op respectievelijk de tweede en derde plaats.
Nederlander neust jaarlijks een werkweek in folders
Gepubliceerd op 25 mei 2012 om 00:00
Reacties 0