Broodjesmachine is nieuwe trend in supermarkt
Gepubliceerd op 20 juli 2005 om 00:00
Op de broodafdelingen van de supermarkten is sprake van een tweetal nieuwe trends. De eerste is de opkomst van volautomatische broodjesmachines. Deze worden inmiddels getest door Dirk, Edah Lekker & Laag, Supercoop, Dekamarkt en C1000. Klanten kunnen zelf verse broodjes uit de automatische oven halen. Het blijkt dat zij dat leuk vinden en het is vaak dan ook erg druk bij de broodjesmachine. De oven, Bakermatic genoemd, is ontwikkeld door leverancier Leventi. Grote voordelen ervan zijn fun op de winkelvloer, een toenemende verkoop van bake-off en lagere persoonlskosten.Een tweede trend is de opkomst van snijmachines waarmee de klanten zelf hun brood kunnen snijden. In Nederland zijn ze nog niet te vinden, maar in Belgie zijn ze al volstrekt normaal en in Noorwegen winnen ze snel aan populariteit. Ook snijmachines bieden grote voordelen. Zo kunnen de loonkosten voor de broodafdeling flink omlaag omdat er niet meer door het personeel gesneden hoeft te worden en wordt het product brood ambachtelijker en aantrekkelijk doordat het ongesneden is. Daarnaast is ongesneden brood langer vers en hoeven klanten niet op hun beurt te wachten om het brood te laten snijden.
Reacties 0