Consumptie mousserende wijnen stijgt
Gepubliceerd op 1 augustus 2005 om 00:00
Het lijkt een misverstand te zijn dat mousserende wijnen met name verkocht worden gedurende de decembermaanden. Want naast rose is ook de mousserende wijn tegenwoordig een geliefd alternatief zomers terrasdrankje. Niet alleen de consumptie van champagne, maar juist ook die van de goedkopere alternatieven stijgt. Met name twintigers kiezen steeds vaker voor alternatieve mousserende wijnen, en dat het hele jaar door. Sprankelende wijnen zijn `in`. Wijnhandelaren beginnen hier ook op in te spelen en bieden steeds vaker goedkopere alternatieven dan champagne aan. De stijgende consumptie van sprankelende wijnen komt echter niet goed naar voren uit de cijfers vanwege de manier waarop de goedkopere mousserende wijnen in de statistieken worden opgenomen. Juist die alternatieve goedkopere mousserende wijn wordt namelijk vaak niet onder de champagnes of sprankelende wijnen gerekend, maar komt bij verkoopcijfers in de categorie stille wijnen terecht. Ondanks de opkomst van de goedkopere mousserende wijnen, lijken de gevestigde champagnehuizen zich geen zorgen te hoeven maken: `Steeds meer jonge consumenten (25-40 jaar) drinken in trendy uitgaansgelegenheden champagne` aldus Rene Laning van Moet & Chandon.
Reacties 0