Aantal Britse digitale tv-kijkers stijgt naar 32,4 miljoen

In de afgelopen maanden is het aantal kijkers naar digitale televisie in het Verenigd Koninkrijk met 3,5 miljoen gestegen naar 32,4 miljoen. Dit blijkt uit de Audience Interaction Monitor (AIM) van BMRB. Het digitale platform Freeview is de motor achter deze groei. Freeview kreeg er in het halfjaar tot 1 mei 2005 3,4 miljoen kijkers bij. Dat is een stijging van ruim 50%. In totaal beschikken 9,9 miljoen kijkers nu over toegang tot het digitale tv-bedrijf Freeview. Niet alle nieuwe klanten zijn echter `maagdelijke` digitale kijkers. Een aantal is afkomstig van concurrent Sky Digital en ook beschikt een aantal over meerdere digitale abonnementen.Van alle Britse consumenten boven de 16 jaar hebben 32,4 miljoen ofwel 69% nu thuis toegang tot digitale televisie. Hiervan hebben er 16,8 miljoen (52%) een abonnement op Sky. 31% van de digitale kijkers ontvangt (een deel) van het digitale tv-aanbod via Freeview. Zes maanden eerder was dat nog 23%. Van de 2 miljoen digitale kijkers die een personal video recorder bezitten, gebruikt 90% die om reclame versneld mee door te spoelen. Zo`n driekwart gebruikt een elektronische programmagids.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!