Belgische ‘solden’ verliest aan populariteit

Belgische winkeliers zien de populariteit van de vaste uitverkoopperiode flink teruglopen. De gezamenlijke omzet is dit jaar met anderhalf procent gedaald ten opzichte van de zomersolden van 2013, zo blijkt uit een onderzoek van het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) onder 338 ondernemers.

Veel consumenten kopen tegenwoordig nog voordat de uitverkoop van start is gegaan hun kleding voor het zomerseizoen. “In juli gaan ze vooral op zoek naar een extraatje”, zo klinkt het bij brancheorganisatie UNIZO. Winkeliers zijn van mening dat het goede weer in de maanden april, mei en juni ervoor hebben gezorgd dat de kasten van de consument alweer vol liggen met zomerkleren, waardoor de uitverkoopperiode minder aantrekkelijk is.

“Ook het toenemend succes van e-commerce speelt een rol. Als mensen meer op het internet kopen, hebben ze minder behoefte aan een bezoek aan de winkel”, aldus NSZ-voorzitter Christine Mattheeuws. Ook vorig jaar was de uitverkoopperiode geen groot succes, stelt hij. De verkopen bleven destijds op hetzelfde niveau als een jaar eerder.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!