McDonald’s voelt Aziatisch vleesschandaal

McDonald’s kampt met behoorlijke omzetverliezen als gevolg van het vleesschandaal bij een Chinese leverancier. Zo liep de omzet alleen in Japan al met ruim zeventien procent terug in juli. Dat laat de Amerikaanse fastfoodketen dinsdag weten.

McDonald’s moest afgelopen maand de verkoop van verschillende vleesproducten staken, toen bleek dat zijn leverancier vlees had verkocht waarvan de houdbaarheidsdatum was verstreken. Nu de samenwerking is opgezegd kampt de keten niet alleen met een imagoprobleem, maar ook met leveringsproblemen. Andere leveranciers kunnen namelijk niet aan de vraag voldoen.

Ook in China en andere Aziatische landen heeft het schandaal ‘een aanzienlijke impact’, stelt McDonald’s. Wat de exacte gevolgen voor de omzet- en winstcijfers zijn, kan de keten nog niet zeggen. Andere fastfoodketens als KFC en Burger King zijn eveneens getroffen door het voedselschandaal.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!