‘Chinese toerist kiest meer voor goedkoper alternatief’

Chinese toeristen die Nederland bezoeken schaffen minder vaak dure producten aan. Dat constateert Global Blue dat de btw-teruggave voor buitenlandse shoppers verzorgt.

Gemiddeld spenderen toeristen uit het Aziatische land dit jaar ongeveer 535 euro, terwijl dat in 2011 op 1850 euro lag. Chinese toeristen winkelen steeds vaker bij goedkopere winkels, zegt regional manager Benelux Marja van Reijn van Global Blue in het Algemeen Dagblad.

Onder meer de Bijenkorf richt zich met een focus op premium experience op kooptoeristen uit bijvoorbeeld China. De komende jaren steekt de warenhuisketen tweehonderd miljoen euro in verbetering van de ‘look & feel’ van de vestigingen in onder meer Amsterdam en Rotterdam.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!