Enschede deelt binnenstad op in thema’s

De binnenstad van Enschede moet aantrekkelijker worden voor onder meer bezoekers uit de Achterhoek. De gemeente gaat het centrum hiervoor verdelen in vier sectoren, met daaromheen clusters van openbaar vervoer, onderwijs en zorg.

Zo zal de sector ‘recreatief winkelen’ bekende retailers en (inter)nationale winkelketens huisvesten. Daarbij zullen de pijlen binnen deze sector worden gericht op publiekstrekkers zoals Primark.

De sector ‘verrassend winkelen’ zal ruimte bieden aan zelfstandige ondernemers en speciaalzaken en de twee sectoren ‘gemengd creatief’ zijn bedoeld voor initiatieven die de diversiteit en aantrekkelijkheid van de binnenstad vergroten. Hier kunnen bezoekers terecht voor een combinatie van winkels, ateliers, bed & breakfasts en horecazaken.

Met de vernieuwingen wil Enschede het percentage bezoekers uit de Achterhoek flink opschroeven. Uit cijfers blijkt dat momenteel slechts drie procent van alle bezoekers van de binnenstad daar vandaan komt. Een combinatie van het nieuwe beleid en de komst van de nieuwe N18 moet dit percentage tot twintig procent laten toenemen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!