‘Piekdag goed voor 93,7 miljoen euro omzet’

De online aankopen van Nederlandse shoppers bereiken waarschijnlijk de hoogste piek op woensdag 10 december. Webwinkels zullen die dag gezamenlijk 93,7 miljoen euro omzetten, voorspelt Adobe in zijn Digital Index 2014 Online Holiday Shopping Forecast. Hiervoor analyseert het concern de data van meer dan een biljoen websitebezoeken in de afgelopen zeven jaar.

Tijdens het piekmoment wordt per persoon gemiddeld 6,40 euro uitgegeven, schat Adobe. Voor deze prognose delen de onderzoekers de totale uitgaven op deze dag door de totale populatie van ons land. Bijna zeventien procent (16,6 procent) van alle online aankopen wordt op het hoogtepunt via een smartphone of tablet gedaan. Dat is 35,7 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar, toen de verkooppiek op 16 december lag.

Consumenten gaan volgens Adobe in ons land op 25 november 'echt van start' met het inkopen voor de naderende feestdagen. Dat zorgt voor een verwachte stijging van 75 procent in vergelijking met een gemiddelde dag. Bijna een kwart (24 procent) van de online verkoop op jaarbasis vindt in ons land plaats tijdens de november- en decembermaand.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends