Wat deze week verder voorbij kwam...

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Fruitnet, New York Post, Gazet van Antwerpen, Daily Mail en Business Insider.

Selfridges goes unisex
Drie verdiepingen van het enorme warenhuis van Selfridges aan Oxford Street worden sekseneutraal. De retailer merkt namelijk dat shoppers steeds vaker voorbij de grenzen van hun geslacht kijken. Dus introduceert de Britse Bijenkorf vijf modecollecties die zowel door mannen als vrouwen gedragen kunnen worden.
Bron: Daily Mail http://dailym.ai/1ByCWIe

Europa’s grootste dc
Lidl krijgt er in één klap 71.800 vierkante meter bij. De Duitse discounter opent in Spanje een distributiecentrum dat zijn weerga niet kent. Althans niet voor Lidl in Europa. Bovendien wordt het naar eigen zeggen ook het meest duurzame en technologisch meest geavanceerde dc.
Bron: Fruitnet http://bit.ly/164dYsq

Robots nemen het over
De robotisering in retail kwam al voorbij in het jaaroverzicht op RetailWatching. Er zijn al robots die klanten informeren over de beschikbare voorraad en dirigeren naar het juiste schap. Nemen zij op den duur alle banen in de winkel over?
Bron: New York Post http://bit.ly/1Cj8h7g

Comeback M&S
Marks & Spencer maakte bijna twee jaar terug zijn comeback in Nederland met een winkel in de Kalverstraat. Eerdere vestigingen werden in 2001 gesloten bij een bezuinigingsoperatie. Ook België staat sindsdien droog, maar onze zuiderburen kregen deze week het verlossende woord uit Groot-Brittannië.
Bron: Gazet van Antwerpen http://bit.ly/1zG94yG

Onbegrijpelijk
Eindelijk, dacht de aandeelhouders deze week, Amazon schrijft weer zwarte cijfers. De koers schoot met vele procenten omhoog nadat analisten iets geroepen wat neerkwam op ‘het begin van een winstgevend tijdperk’. Snappen zij dan nog steeds niet hoe Amazon werkt?
Bron: Business Insider http://bit.ly/164ha7s

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in