Wat deze week verder voorbij kwam...

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Mashable, The Financial Express, Retail Gazette, Business of Fashion en The Robin Report.

Amazon 2.0
352 duizend aanmeldingen ontving Jet in zijn eerste 73 dagen voor zijn Insider-programma. Een oud-collega van Amazons Jeff Bezos heeft het e-commercebedrijf opgericht in een poging zijn voormalige werkgever te beconcurreren met prijzen die tien tot vijftien procent lager liggen. Daarvoor wil Jet zijn gebruikers verwijzen naar de dichtstbijzijnde verkoper, om te besparen op bezorgkosten.
Bron: Mashable http://on.mash.to/1wpzuhA

Retailparadox
India kampt met een ernstig tekort aan aantrekkelijke winkelcentra. Erg? Wel voor al die retailers met enorme expansieplannen in het nieuwe beloofde land. De markt ligt voor het oprapen, maar waar open je je winkels?
Bron: The Financial Express http://bit.ly/1Dypisc

Aldi voorbij Tesco
Aldi heeft in ons land moeite om de concurrentie bij te houden, maar in Engeland wordt de Duitse supermarktketen uitstekend gewaardeerd. Beter dan marktleider Tesco zelfs, zo blijkt uit het Brand Finance Retail 50 Report 2015. Inderdaad, de merkwaarde van de discounter ligt hoger dan die van een full-service supermarkt.
Bron: Retail Gazette http://bit.ly/18tBK23

Sekseloos
De Londen Fashion Week zit er weer op. De catwalks stroomden vol met sekseneutrale statements: kleding die zowel door mannen als vrouwen gedragen kan worden. Maar wat voor een gevolgen heeft dat voor de retail?
Bron: Business of Fashion http://bit.ly/1G0rj3G

Palaces of Consumption?
Fysieke winkels zijn al zo vaak ten dode opgeschreven, dat ze inmiddels al een ding uit het verleden moeten zijn. Zijn de recente faillissementen en aangekondigde winkelsluitingen van grote spelers in binnen- en buitenland dan toch het bewijs dat winkels ‘Temples of Doom’ zijn?
Bron: The Robin Report http://bit.ly/1Ag1dBK

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in