Drie retailapps: Gebr. Heinemann, H&M en L’oréal Paris

Met de opkomst van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailWatching geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Gebr. Heinemann, H&M en L'oréal Paris.

Gebr. Heinemann
Gebr. Heinemann is een Duits concern dat ruim 230 winkels op in totaal 77 luchthavens exploiteert. Deze week werd bekend dat daar winkels op Schiphol aan toe worden gevoegd. Gebr. Heinemann heeft namelijk zestig procent van de aandelen van de retailtak van Schiphol Group overgenomen. Tegelijkertijd lanceerde de taxfreewinkeluitbater een nieuwe app.

Reizigers kunnen de app gebruiken om de webwinkel van het concern te bezoeken en producten thuis te laten bezorgen. Omdat het een luchthavenspecialist is kunnen gebruikers ervoor kiezen om de bestelling maximaal drie maanden later te bezorgen. Verder kunnen ze de app inzetten als barcodescanner op de luchthaven of een afspraak met een personal shopper inplannen. Of de app ook op Schiphol gaat werken is nog onduidelijk.

H&M
H&M is nooit de eerste als het om online winkelen gaat. Zo moet er nog altijd een webwinkel in België gelanceerd worden. In ons land kunnen zijn klanten als sinds 2006 in een webwinkel terecht. Twee jaar terug werd een bestelapp hier geïntroduceerd. 31 maart is het tijd voor een digitale klantenkaart, die vooralsnog alleen in Oostenrijk is gelanceerd.

Consumenten kunnen zich per sms aanmelden voor de zogenoemde H&M Club. Bij elke online en offline aankoop sparen ze punten die kunnen worden ingewisseld voor wekelijks veranderende aanbiedingen. Daarnaast geven de punten toegang tot events in binnen- en buitenland. Zo kunnen shoppers zich inschrijven voor een tennisclinic of een rondleiding langs de designafdelingen in het Zweedse hoofdkantoor van de fashionketen.

Virtuele spiegel
L'oréal Paris heeft een nieuwe app gelanceerd, naar eigen zeggen de allereerste virtuele make-uptester in Nederland. Nadat het gezicht van de gebruiker is gescand door een foto te maken, kan ze de make-up van L'oréal Paris uitproberen. Wanneer de gebruiker beweegt voor de camera, beweegt de make-up mee. Met 'Makeup Genius' kunnen gebruikers zo allerlei make-uplooks en producten uitproberen van het Franse merk.


De producten zijn uiteraard ook meteen te bestellen. Wanneer de make-up in de winkelmand geplaatst wordt, komt Drogisterij.net in beeld. De Nederlandse webwinkel neemt de transactie namelijk op zich, laat de tevreden directeur Jaap Santifort weten. "Deze exclusieve technologie is nog nooit eerder gebruikt in de make-upwereld, dus wij zijn er erg trots op dat we hier onderdeel van mogen uitmaken."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in