​Leesvoer voor de aprilmaand

RetailWatching tipt zes boeken die professionals in retail niet kunnen missen. Een selectie van de meest opvallende en inspirerende boeken die onlangs verschenen, zoals hoe retailers die ontwikkelingen in de winkelstraat kunnen overleven en wanneer winkelen voor geluk zorgt.

Lof der commercie
Marketeers deugen niet en bedriegen en verleiden de wereld. Ze veroorzaken overconsumptie, verspilling, verslaving, smakeloosheid en slechte eetgewoonten. Of toch niet? In deze essaybundel gaat de auteur in op die reputatie en laat hij zien hoe reclame de wereld kan verbeteren.

Auteur: Ruurd Mulder
Prijs: 15 euro

Werk aan de winkel 3.0
In de winkelstraten speelt veel en merkenstrateeg Paul Moers laat zien hoe retailers de ontwikkelingen kunnen overleven. Centraal staan handvatten en adviezen en vooral een pleidooi voor optimisme. Ook belicht hij de succesfactoren van de Bijenkorf en winkelgebied Hoog Catharijne.

Auteur: Paul Moers
Prijs 26,95 euro

The Art of Social Media
Met meer dan honderd praktische tips en inzichten geeft dit Engelstalige boek interessante input voor het ontwikkelen van een succesvolle social media-strategie die werkt op de populairste platforms. Het boek bevat honderd tips waarmee de lezer gelijk aan de slag kan.

Auteur: Guy Kawasaki
Prijs: 17,98 euro

Winkelgeluk
Wanneer maakt winkelen de klant en de verkoper gelukkig? Dat zit volgens dit boek in contact. Via beschrijvingen van twintig afgelegde winkelbezoeken legt de auteur uit hoe verkopers contact leggen met hun klanten.

Auteur: Ad van Beek
Prijs: 14,95 euro

Management zoals het bedoeld is
Binnen ondernemingen wordt veel kapitaal verspild doordat men zich niet bewust is van de unieke kenmerken van het bedrijf. Berkman toont hoe managers die kenmerken kunnen omzetten in geld. Wie weet waar zijn kracht ligt, heeft op langere termijn bestaansrecht.

Auteur: Wessel Berkman
Prijs: 18,95 euro

Baanbreker!
Vernieuwing is cruciaal om in de race te blijven. Maar hoe kan een werknemer vernieuwen als hij tegen de grenzen van zijn organisatie(cultuur) of taakomschrijving aan loopt? De menselijke kant van innoveren staat in dit boek centraal, evenals adviezen op dat vlak.

Auteur: Rutger Slump & Simon Douw
Prijs: 24,95 euro

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in