​Sligro heeft nog geen antwoord op online

Sligro weet nog niet hoe het moet inspelen op de opmars van internet in de supermarktbranche. Dat zegt scheidend cfo Huub van Rozendaal in Het Financieele Dagblad. “Niemand heeft het antwoord nog."

Sligro Food Group had een flink belang in de online boodschappendienst Superdirect.com, dat vorig jaar failliet ging. Het foodconcern dacht met onbemande ophaalpunten in te springen op de opmars van online. “Maar de klant begreep het niet of wij konden het niet duidelijk maken", aldus Van Rozendaal.

Supermarktformule Emté beschikt in tegenstelling tot de meeste concurrenten niet over een webwinkel. Sligro is volgens Van Rozendaal 'zoals iedereen' bezig met online verkopen en is met de groothandel al een van de grootste online bezorgers. “Maar qua supermarkt wil het nog niet echt en dat zal nog wel even zo blijven."

Van Rozendaal neemt na 24 jaar afscheid als cfo van Sligro. Het concern kent volgens hem een verplichtende cultuur, met gereglementeerde koffiepauzes om tien uur en een gezamenlijke lunch in de kantine. “Ik ben er nu groot voorstander van, maar moest erg wennen aan die groepsprocessen."

Voormalig directievoorzitter Abel Slippens weigerde verder dat hij budgetten invoerde, omdat dat gelijk zou staan aan permissie om geld uit te geven. Het concern werkt tegenwoordig met kernindicatoren en houdt wedstrijdjes voor de beste supermarkt, kantoorafdeling en groothandel. Dat werkt volgens Van Rozendaal veel beter. “Geen ellende van budgetten omlaag en targets omhoog. Je haalt er de politiek uit, want met budgetten bouwen mensen altijd marges in."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!