​Praxis kende 'zeven zware jaren'

Praxis heeft niet alleen last gehad van de crisis, maar ook van de komst van extra concurrenten. De bouwmarktketen kijkt terug op een moeilijke periode, laat ceo Joost de Beijer weten in Tijdschrift voor Marketing. “Het waren zeven zware jaren."

Praxis ziet de markt weer aantrekken en wil daar met onderscheidende initiatieven zoveel mogelijk van profiteren. Zo opende de retailer vrijdag in Rotterdam zijn tweede stadswinkel onder de naam Praxis om de Hoek. Vorige maand werd de formule al geïntroduceerd in Amsterdam.

Voorlopig wordt het stadswinkelconcept in die twee steden getest, zegt De Beijer. De retailer heeft de potentie onderzocht, marktonderzoek gedaan en per regio het winkelaanbod onderzocht. Het geloof van de ceo in de nieuwe formule is echter niet alleen gebaseerd op cijfers en rapporten, maar ook op 'de winkels en hoe deze er bij staan'. “Het zijn overzichtelijke winkels die zelfs een beetje knus ogen. De klant moet verleid worden en dat doen we met gemak en service."

Verder introduceerde Praxis recent zijn eigen tuincentrumketen en ging de community MAAKK.nl van start. Op dat platform kunnen mensen tijdens het klussen vragen stellen, waar medewerkers of andere klussers vervolgens op reageren. Het helpen van de klant, die steeds minder van klussen weet, staat daarbij volgens De Beijer centraal. “Zestigplussers kunnen nog goed klussen, maar de jongere generatie is er minder goed in."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!