​Ook Toys'R'Us gebruikt image recognition

Toys'R'Us heeft de zoekmachine in zijn app uitgebreid met een visuele zoekmogelijkheid. Gebruikers kunnen voortaan een foto van een product uploaden waarna zij dit of een soortgelijk product direct kunnen aanschaffen.

De speelgoedwinkelketen maakt hierbij gebruik van de kennis van ontwikkelaar Slyce. Deze ontwikkelstudio is gespecialiseerd in de ontwikkeling van 3D-visuele zoekmachines. Door de uitbreiding van zijn zoekmachine hoopt Toys'R'Us klanten die geïnspireerd worden door een product, direct een soortgelijk product te laten kopen met zo min mogelijk tussenstappen.

Slyce leverde in het verleden al soortgelijke systemen voor Neiman Marcus, Target en Best Buy. Het koppelt geuploade foto's aan beelden die al in het archief staan. Vervolgens maken ze de stap naar een soortgelijk product in het assortiment van de aanbieder.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!