​​Vanmoof maakt oversteek naar Verenigde Staten

Het Nederlandse stadsfietsenconcept Vanmoof heeft een flagshipstore in New York geopend. De winkel bevindt zich in de wijk Brooklyn en is volgens Vanmoof het eerste zichtbare gevolg van de recent gewijzigde bedrijfsstrategie.

Vanmoof verkoopt zijn fietsen sinds eind maart alleen nog via zijn eigen flagshipstores en de webwinkel. Door de tussenhandel te schrappen denkt het concept beter in te kunnen spelen op behoeften van klanten. Sinds de eliminatie van de overige distributiepunten zijn de verkoopaantallen naar eigen zeggen verdubbeld ten opzichte van het eerste kwartaal in 2014.

Voor dit jaar staan nog winkelopeningen in Osaka, Singapore en Taipei op de planning. In april werd in Amsterdam al een bestaande winkel uitgebouwd tot flagshipstore. Het label is in 2009 opgericht door de broers Ties en Taco Carlier en is inmiddels in meer dan veertig landen actief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!