​Zalando houdt winstgevende groei vast

Zalando heeft in het eerste kwartaal van 2015 haar winstgevende groei doorgezet. De groeidoelstelling van twintig tot 25 procent voor dit jaar wordt zeker behaald, zo liet de e-commercespeler dinsdag weten.

De omzet van de groep is in de eerste drie maanden van 2015 stegen met 28,5 procent tot 644 miljoen euro. Hiermee is Zalando voor het eerst winstgevend in een eerste kwartaal. De EBIT-marge is hierop verhoogd naar ongeveer 4,5 procent voor het fiscale jaar. Een ontwikkeling die het concern grotendeels toeschrijft aan de verbeterde brutomarge.

De groei was vooral sterk in de internationale markten waar Zalando actief is. De omzet in het onderdeel 'rest van Europa' groeide met 37,1 procent naar 265 miljoen euro. In het eerste kwartaal van vorig jaar was dit 193 miljoen euro. Wat niet wegneemt dat de Duitsprekende regio in Europa (DACH) het meest winstgevende onderdeel blijft, met een aangepaste EBIT-marge van 9,3 procent. Qua omzet was er in dit gebied een groei van 22,3 procent te zien.

“We zijn in 2015 met volle vaart begonnen en de resultaten in het eerste kwartaal zijn een nieuw record. We zijn optimistisch over de rest van het jaar”, zegt bestuurder Rubin Ritter. In de komende maanden blijft Zalando volgens hem investeren in optimalisatie van de klantervaring en versterking van de internationale groei. “De opening van onze technologie hub in Dublin in april was slechts een eerste stap.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!