​Just Eat betreedt Australische en Nieuw-Zeelandse markt

Just Eat maakt met de overname van Menulog zijn entree op de Australische en Nieuw-Zeelandse markt. Met de overname is een bedrag 445 miljoen pond (616 miljoen euro) gemoeid.

De overname levert Just Eat 1,4 miljoen actieve gebruikers en 5.500 deelnemende restaurants op. De acquisitie volgt in een rij andere overnames en markttoetredingen in onder meer Mexico, Spanje, Frankrijk en Canada. Daarnaast staat Just Eat op het punt om de Londense effectenbeurs op te gaan.

De stappen van Just Eat zijn middelen in de strijd met GrubHub, Rocket Internet investments FoodPanda en Delivery Hero.Just Eat was een van de eerste toetreders tot de markt van online fooddelivery, maar heeft de concurrentie de afgelopen jaren zien toenemen. Momenteel vindt er een consolidatieslag plaats in de branche. Zo fuseerde Nemulog drie maanden geleden met concurrent EatNow om hun marktaandeel te beschermen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!