​Domino's plukt vruchten van herpositionering in Nederland

Van alle landen waar Domino's actief is, zorgt Nederland voor de meeste groei. Dat zegt ceo Don Meij van Domino's Pizza Enterprises in Het Financieele Dagblad. Domino's Pizza Enterprises is de grootste franchisenemer van het moederconcern in de Verenigde Staten en beheert de Domino's-restaurants in onder meer Australië, België en Nederland.

De foodketen ziet volgens Meij zowel zijn winkelbestand als omzet en winstgevendheid in ons land het hardst toenemen. Jaarlijks groeit de omzet hier bijvoorbeeld met vijftien tot twintig procent. Domino's telt in Nederland inmiddels 164 vestigingen. Dat moet uiteindelijk toenemen tot minimaal driehonderd. “Dit land is de superster van ons portfolio", aldus Meij.

Domino's Pizza Enterprises heeft de Nederlandse filialen sinds 2006 onder zijn hoede. De franchisenemer gooide het destijds over een andere boeg. De prijzen bij de pizzaketen lagen bijvoorbeeld te hoog, zo bleek uit marktonderzoek. “De prijzen moesten omlaag en de kwaliteit moest beter", schetst Meij. “Dankzij onze schaalvoordelen is dat gelukt." De foodretailer stak daarnaast geld in technische ontwikkelingen. Zo werden een website en app gelanceerd, waarmee klanten hun pizza kunnen samenstellen.

Hoewel pizza's niet per se een gezond imago hebben, draagt het feit dat consumenten zelf hun pizza kunnen samenstellen volgens Meij bij aan de groei van Domino's. Klanten hebben daarmee immers invloed op wat ze eten. “Ik denk dat we gezien worden als een modern bedrijf dat zich blijft ontwikkelen om in te spelen op alle wensen van onze klanten."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!