​Jan Linders test online boodschappen

Jan Linders houdt een proef waarbij klanten online boodschappen bestellen. De supermarktketen wil dit voorjaar zijn webwinkel lanceren.

Een testteam van 25 klanten test voor die tijd de webshop. “Op deze manier komen we er precies achter hoe de gebruikerservaring is. Dat is zeer waardevolle informatie, waar we de webwinkel verder mee kunnen verbeteren”, aldus algemeen directeur Leo Linders.

De online shoppers krijgen vijftig euro die ze in de webwinkel kunnen besteden. Na het afhalen van hun bestelling wordt het proces van begin tot einde geëvalueerd. Dit voorjaar introduceert de supermarktketen de online bestelfunctie bij drie vestigingen. “Ons streven is om zo snel mogelijk ons hele verzorgingsgebied met de webwinkel te bedienen”, zegt Linders.

Jan Linders beschikt over 58 supermarkten in het zuidoosten van Nederland. In de meest recente cijfers over 2013 lag de omzet op 313 miljoen euro bij een winst van 2,4 miljoen euro. Dat waren stijgingen van respectievelijk bijna twee procent en ruim veertig procent ten opzichte van 2012.

RetailTrends