​Wat deze week verder voorbij kwam…

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Marketing Magazine, Quartz, Mobile Commerce Daily, Marketing Land en Business Insider.

Boe!
Gepersonaliseerde advertenties worden de standaard. Maar hoe pak je dat aan zonder consumenten bang te maken en te persoonlijk te worden? Ceo Glen Calvert van marketinbureau Affectv analyseert.

Bron: Marketing Magazine http://bit.ly/1BtErbH

Ga dan
Veertien procent van Zappos' werknemers ging onlangs in op het aanbod om het concern te verlaten met een vertrekpremie in de broekzak. Daaronder bevonden zich 'culturele iconen' als de cto. Zappos laat zich daardoor niet afschrikken en heeft de vertrekpremies voor een tweede ronde klaarliggen.

Bron: Quartz http://bit.ly/1EDn0VX

Wat te doen met wallets
Veel retailers lanceren mobiele loyaliteitsapps die de plastic klantenkaarten moeten vervangen. Sommigen gaan nog verder en kiezen voor een mobiele wallet. Consumenten beginnen daar namelijk meer in te zien. Twee experts over de voors en tegens van wallets en welke gevolgen een wallet heeft voor de klantloyaliteit.

Bron: Mobile Commerce Daily http://bit.ly/1d3bkWJ

Die stomme merken ook altijd
Ceo Evan Spiegel van Snapchat is niet zo dol op merken. Die horen eigenlijk niet thuis binnen zijn platform, vindt hij. “Het is belangrijk dat Snapchat een platform is voor mensen en niet merken." Inmiddels is aan hun aanwezigheid niets meer te doen en daarom start Snapchat met self-service advertising. Brands must be brands.

Bron: Marketing Land http://mklnd.com/1J7KBpP

Gekkigheid
In Nederland kent iedereen Flying Tiger al als die winkelketen met een assortiment met een knipoog. De Deense formule heeft nu ook de overstap gewaagd naar Amerika en daar weten ze niet wat ze zien. Business Insider zet de twaalf gekste artikelen op een rij die in de winkel in New York te vinden zijn. Met onder meer een wortelschraper, plaksnorren en hamburgerpaperclips.

Bron: Business Insider http://bit.ly/1KCgNC1

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in