​Target gebruikt beeldherkenning van Shazam

Target werkt voortaan met nieuwe software van Shazam die behalve muziek ook video's en afbeeldingen kan herkennen. Hierdoor wordt deze content shoppable.

Shazam verwierf in de afgelopen jaren bekendheid met zijn muziekherkenningssoftware. Met nieuwste software worden ook visuals herkend als gebruikers video's of afbeeldingen scannen. Vervolgens brengt de app hen naar een pagina waar zij het gescande artikel kunnen aanschaffen of toegang krijgen tot speciale content.

Target gebruikt de software om gebruikers naar productpagina's te brengen. Ook andere merken werken met de nieuwe herkenningssoftware. Walt Disney laat gebruikers bijvoorbeeld bioscoopkaartjes kopen en geeft hen toegang tot exclusieve content wanneer zij de trailer van hun nieuwste film Project T scannen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!