​Online discounter Lesara betreedt Nederlandse markt

De Duitse prijsvechter Lesara opent woensdag een Nederlandse webwinkel. Op Lesara.nl wordt onder meer kleding, woonartikelen en elektronica aangeboden.

Online shoppers kunnen rekenen op een snelle verzending en klantenservice in hun eigen taal, zegt oprichter Roman Kirsch in Het Financieele Dagblad. "We zijn heel goedkoop, maar bieden de service en kwaliteit die mensen van een bedrijf als Zalando gewend zijn."

Lesara is naast zijn thuismarkt al actief in Zwitserland, Oostenrijk en Luxemburg. Tegelijkertijd met de Nederlandse webwinkel lanceert de pure player een Italiaanse webshop. De expansie is mogelijk door recente kapitaalinjecties van investeringsmaatschappijen Mangrove Capital, Partech en Fundersguild. Eerder staken de oprichters van Zalando en een voormalig ceo van Puma al geld in de discounter.

Lesara maakt geen exacte omzetcijfers bekend, maar zag zijn omzet naar eigen zeggen in een jaar tijd met duizend procent groeien. De online discounter kan zijn prijzen laag houden door direct in te kopen bij duizend fabrikanten in onder meer China, Bangladesh en Turkije. In die fabrieken vonden de laatste jaren grote technologische ontwikkelingen plaats, aldus Kirsch. “Dat maakte het voor ons mogelijk om alle tussenschijven eruit te knippen."

Naast kostenbesparingen kan Lesara hierdoor sneller opereren dan fastfashionretailers als Primark en H&M. “Twee tot vier weken nadat we hebben besloten dat we iets willen hebben, is het bij ons online beschikbaar."

Lesara stemt zijn assortiment af op basis van gegevens van spelers als bol.com en Amazon. “We verzamelen data van heel veel e-commerceplatforms over de meest verkochte producten en gebruiken die informatie om te zien wat de trends zijn." Daarnaast volgt de etailer social media-kanalen als Instagram om te bepalen wat er wordt ingekocht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!