​Wat deze week verder voorbij kwam…

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Mobile Commerce Daily, Business Insider, Quartz, Reuters en Luxury Daily.

Neusje van de zalm
Valse bescheidenheid kennen ze niet bij Domino's Pizza. Als vicepresident en chief digital officer Dennis Malony de virtuele bestelassistent Dom beschrijft, vliegen termen als 'cutting edge technology' en de 'one of the most sophisticated integrations' je om de oren. Verder heeft hij gelukkig een goed verhaal, over hoe de mobiele bestelfunctie en andere digitale platforms de verkopen van de foodketen aanjagen.

Bron: Mobile Commerce Daily http://bit.ly/1f4Qt6L

Underdog
Jack Ma vertelt aan Business Insider wat hij met Alibaba wil bereiken. Amerikaanse ondernemers kunnen met zijn platform veel beter voet aan de grond krijgen in China dan met Amazon. Alibaba is ook helemaal niet te vergelijken met Amazon of eBay. Het platform doet niet aan koop en verkoop, maar helpt kleine bedrijven te kopen en verkopen.

Bron: Business Insider http://bit.ly/1B8BOBk

Laat maar schuiven
De Chinese en Japanse regering vechten elkaar dan misschien de tent uit over landsgrenzen, ondernemers kunnen prima door één deur. Deze maand ontmoeten ze elkaar over een gedeelde interesse: vending machines.

Bron: Quartz http://bit.ly/1MLiBaj

Consumptiekameraden
Het communistische Noord-Korea verkent inmiddels voorzichtig de mogelijkheden van e-commerce en de inwoners laten hun geld maar wat graag rollen. Via de onofficële economie kopen Noord-Koreanen steeds vaker luxeproducten als cosmetica, smartphones en kleding van buitenlandse merken. Is de doorbraak van de Koreaanse consumptiemaatschappij aanstaande?

Bron: Reuters http://reut.rs/1JMrUH2

Droompaar
Met de fusie van Yoox en Net-a-Porter ontstaat een combinatie die de boel flink gaat opschudden, voorspelt ceo en oprichter Federico Marchetti van Yoox. Over een fusie die zes jaar geleden geen kans van slagen had, maar nu 'the perfect fit' lijkt.

Bron: Luxury Daily http://bit.ly/1JMshBn

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in