​Europese e-commerce groeit naar 424 miljard

De Europese online b2c-markt is vorig jaar met 14,3 procent gegroeid. In totaal werd er voor 423,8 miljard euro online verkocht, zo blijkt uit cijfers van koepelorganisatie Ecommerce Europe.

West-Europa, waar behalve Nederland ook België, Frankrijk, Luxemburg, Ierland en het Verenigd Koninkrijk onder vallen, is goed voor bijna de helft van de totale omzet. In totaal werd in deze regio 208,1 miljard euro aan goederen en diensten online verkocht, 13,3 procent meer dan vorig jaar. De Nederlandse markt groeide volgens Ecommerce Europe met 21 procent tot veertien miljard euro.

Oost-Europa is met 24,6 procent de snelst groeiende regio, maar met 23,4 miljard euro tegelijkertijd de kleinste e-commercemarkt. Noord- Europa groeide met 16,1 procent naar 38,4 miljard, Zuid-Europa met 15,4 procent naar 47,2 miljard en Centraal-Europa met 12,9 procent naar 106,5 miljard euro.

De koepelorganisatie verwacht dat de Europese e-commercemarkt de komende jaren met dubbele cijfers blijft groeien. Voor dit jaar komt de omzet naar verwachting uit op 477 miljard (plus 12,6 procent), waarna de groei in 2017 en 2018 eveneens rond de dertien procent zal liggen.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends