​BCC probeert robot uit op de winkelvloer

BCC heeft winkelend publiek in Leidschendam kennis laten maken met de robot NAO. Deze robot werd eenmalig ingezet om onder meer de mogelijkheden van Philips Hue-lampen te demonstreren.

De 58 centimeter lange robot voerde onder meer gesprekken met klanten, door hen te vragen wat hun lievelingskleur was. Vervolgens stuurde hij de lampen zo aan dat die allerlei varianten van deze kleur lieten zien. De robot kan volgens BCC ingezet worden om te helpen bij het promoten van producten, om daarna naar de verkopers te verwijzen. 'De NAO dient dus ook niet als vervanger van winkelpersoneel maar juist als interactieve aanvulling'.

De NAO is eerder op vergelijkbare wijze ingezet bij andere winkels van moederconcern Darty Group. Voor de Nederlandse winkelstraten was het volgens de retailer een primeur.

BCC wil de robot onder meer laten zien dat de retailer inspeelt op technologische ontwikkelingen en trends. Het is volgens de elektronicaketen niet ondenkbaar dat robots op termijn als extra hulp ingezet zullen worden op de winkelvloer. 'Het stelt winkels in staat om klanten zo een unieke ervaring en extra service te bieden', aldus BCC.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!