​Ropers: 'Ahold aast op flinke online groei'

Ahold wil zijn online omzet binnen twee jaar verdriedubbelen. Dat vertelde ceo Daniel Ropers van Ahold-dochter bol.com tijdens de Bernstein Global eCommerce Long View Conference, waarover Internet Retailer bericht. Vorig jaar liet Ahold nog weten dat de extra investeringen de online omzet binnen drie jaar moesten verdubbelen.

Zo steekt Ahold ruim zestig miljoen euro in de groei van bol.com. Doel is om van het platform een pan-Europese etailer te maken. “In e-commerce is big beautiful”, aldus Ropers, die grote partijen naar eigen zeggen groter en beter ziet worden. “Bol.com streeft naar diversificatie en een netwerk van partners.”

Volgens Internet Retailer wil bol.com binnen twee jaar doorgroeien naar 2,5 miljard euro omzet, maar de etailer ontkent tegenover Emerce dat Ropers specifiek over de groei van bol.com heeft gerept. Tijdens de conferentie zou alleen gesproken zijn over de omzetambitie van Ahold online. Bol.com is echter verantwoordelijk voor een groot deel van de online omzet van Ahold. De webwinkel boekte vorig jaar een omzet van 680 miljoen euro.

Ahold kondigde woensdagochtend een fusie met Delhaize aan. De concerns gaan vanaf medio 2016 verder als Ahold Delhaize, onder leiding van Dick Boer. Voor bol.com levert een fusie in één keer flink meer Belgische afhaalpunten op. Delhaize telt in zijn thuisland namelijk meer dan zevenhonderd vestigingen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!