​Appdate: The WantList, THR en Lyke

Met de opkomst van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailWatching geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van The WantList, bouwgroothandel THR en Lyke.

The WantList
De wijze waarop liefdezoekers door het aanbod op Tinder swipen, inspireert een groeiende lijst retailers. De Britse modezoekmachine Styloco sluit zich daarbij aan met de app The WantList, waarbij de shopper zijn smaakvoorkeuren duidelijk maakt door naar links of naar rechts te swipen door het aanbod.

De app kan naar eigen zeggen op basis van enkele swipes een gepersonaliseerd aanbod voorschotelen. Gebruikers kunnen daarnaast in de app hun online zoektocht naar fashion voortzetten, omdat de app onderdeel is van een multidevice strategie. The WantList onthoudt namelijk de producten die ze eerder op hun smartphone of tablet hebben bekeken en toont vervolgens producten van fashionretailers die daarop lijken.


Consumenten moeten door deze foefjes enthousiast worden om de app vaker te gebruiken, zegt ceo Shannon Edwards van Styloko. “Zo kunnen we de drukbezette klant bedienen die soms tijdens het wachten in de rij bij Starbucks even het aanbod bekijkt en later verder shopt.”

THR Scan & Bestel-app
Bouwmarkten staan niet per se bekend om hun snelle innovaties op online gebied. Dat heeft onder meer te maken met hun productaanbod. Tien pakken laminaat zijn immers lastiger te bezorgen dan een paar schoenen. Klusretailers kunnen bij groothandel THL voortaan zelf online bestellen via de nieuwe applicatie. Voorheen moesten orders via de fax of telefoon worden doorgegeven, maar dat is nu verleden tijd.


Nadat een retailer een account heeft aangemaakt, kan hij met de app de barcodes van de gewenste artikelen scannen. De app toont de aanwezige voorraad en productspecificaties. Verder geeft de bestelapp de aanbiedingen weer, die zo snel kunnen worden besteld. Verder kunnen bouwmarkten met de app schapetiketten bestellen en inventarisatierapporten opvragen.

Lyke
Rocket Internet heeft in Indonesië een app gelanceerd met onder meer een marktplaatsfunctie: Lyke. Consumenten kunnen daarmee naar verluidt binnen een minuut een eigen webwinkel starten. Verder kunnen ze producten van verschillende etailers opslaan, aanschaffen of delen via social media.

Rocket Internet heeft volgens dagblad Berliner Zeitung het idee ‘geleend’ van de Chinese app Koudai. Uiteindelijk wil het concern Lke in heel Azië introduceren. In Europa is Lyke niet welkom, om het gras voor Zalando’s voeten niet weg te maaien.


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in