​Conrad probeert beacons in de winkel

Conrad is in Wenen gestart met een pilot met beacontechnologie. De elektronicaketen gebruikt de beacons om klanten te herkennen en hen vervolgens gepersonaliseerde berichten te sturen.

In totaal installeert de retailer negen Bluetooth-bakens in zijn vestiging in Wenen. Deze bakens worden geplaatst op strategische plekken, waaronder de in- en uitgang en de kassa’s. Om de beacons te kunnen ontvangen moeten bezoekers beschikken over de Conrad-app. Daarnaast dient bluetooth geactiveerd te zijn.

In de eerste twee weken van de pilot stuurde Conrad gemiddeld duizend berichten per dag aan klanten. Ze sturen de klanten met name kortings- en tegoedbonnen. In de toekomst wil de winkel de beacons ook gebruiken om video’s naar zijn bezoekers te versturen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!