​Plus maakt melding van ‘succesvol eerste halfjaar’

Supermarktketen Plus heeft zijn omzet in de eerste 26 weken van dit jaar met 5,9 procent zien groeien. Dat is ruim boven de gemiddelde groei van de markt, die volgens marktonderzoeker Nielsen 1,9 procent bedroeg. Dat laat Plus woensdag weten.

Plus heeft zijn marktaandeel in het eerste halfjaar zien toenemen van 5,92 naar 6,14 procent. Dat deed de supermarktketen met nagenoeg evenveel winkels: 257 dit jaar tegenover 255 in 2014. “Het aantal klanten, de gemiddelde besteding en de klantloyaliteit zijn tijdens het afgelopen halfjaar verder toegenomen”, aldus algemeen directeur Jan Brouwer.

Het ‘sucesvolle eerste halfjaar’ is volgens Brouwer het gevolg van investeringen in het attractiever maken van Plus. Zo werd het promotiebeleid aangescherpt en het assortiment verduurzaamd. De omzetcijfers van de AGF-afdeling in de laatste vijf weken zijn volgens de retailer historisch hoog, mede dankzij speciale voordeelweken.

Plus lanceerde twee maanden terug een nieuw online platform. Inmiddels is het mogelijk om bij honderd supermarkten online boodschappen te doen, via een ophaalpunt of thuisbezorging.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends