​Target komt met eigen ‘connected’ winkel

Target richt zich met een nieuw retailconcept volledig op ‘connected homes’. De eerste winkel van de nieuwe ‘Open House’-formule opent zijn deuren in San Francisco.

Het huis richt zich volledig op apparaten die constant in verbinding staan met het thuisnetwerk en meubels van moderne en milieubewuste grondstoffen. Daarnaast gebruikt Target de winkel als proeftuin voor experimenten met technologie.

Diverse ontwikkelaars en merken springen in op de mogelijkheden van een connected home. Zij ontwikkelen apparaten die het leven van de consument gemakkelijk moeten maken. Denk hierbij onder meer aan tuinsprinklers en thermostaten die middels wifi aan- en uit te zetten zijn. Met Open House creëert Target een plek waar zij al deze producten op de gewenste manier kunnen tonen.

Eerder deze maand opende Sears een soortgelijke formule, die valt onder hun Connected Solutions-vlag. Andere concurrenten, waaronder Lowe’s en Staples, zijn een eigen lijn connected apparaten gestart. Home Depot sloeg op zijn beurt de handen ineen met Wink, een grote speler op het gebied van ‘internet of things’.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!