​Wat deze week verder voorbij kwam...

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op TechCrunch, New York Daily News, Los Angeles Times, CBC News en Retail Gazette.

De koek wordt verdeeld
Winkelen staat aan de vooravond van een nieuw tijdperk. Nu kunnen consumenten nog genieten van lage prijzen en shoppen vanuit huis, plus nog even naar het lokale winkelcentrum gaan om hun behoefte aan onmiddellijke bevrediging. Maar, zoals een Engels gezegde luidt: Consumenten kunnen de cake niet tegelijkertijd hebben en opeten.

Bron: TechCrunch http://tcrn.ch/1I8a1SM

1 april in juli
Black Friday kon volgens Amazon zelf wel inpakken. De deals die zijn klanten op 15 juli ter gelegenheid van zijn twintigste verjaardag kregen zouden niet te evenaren zijn. Op Twitter bleek lang niet iedereen het daarmee eens. ‘Garage sale’ en ‘April Fools’ waren zomaar wat reacties.

Bron: New York Daily News http://nydn.us/1I8dWPz

Het waarom van winkeldiefstal
Harvey Nichols vond het leuk om een reclamespotje te maken met winkeldieven in de hoofdrol. Maar waarom stelen consumenten eigenlijk? En waarom doet ook personeel daaraan mee? Richard Hollinger houdt zich alleen maar met die vragen bezig en moet dan ook wel de antwoorden hebben.

Bron: Los Angeles Times http://lat.ms/1LpBr7L

Nieuw slachtoffer
FAO Schwarz geldt als een legendarische speelgoedwinkel, al zeggen ze het zelf. Het bedrijf werd al in 1862 opgericht en is de oudste speelgoedwinkel van de Verenigde Staten. De winkel op Fifth Avenue was misschien wel de bekendste speelgoedwinkel ter wereld. Was, omdat het filiaal afgelopen week op slot ging. FAO Schwarz geldt nu ook het volgende slachtoffer van webwinkelen en hoge huren.

Bron: CBC News http://bit.ly/1gF2Uaa

Bye bye Bolland?
Vrijdag werd bekend dat John Dixons opstapt bij warenhuisketen Marks & Spencer. Na dertig jaar trouwe dienst neemt hij afscheid van zijn functie als directeur van de kledingtak. De geruchten gaan dat de Nederlandse ceo Marc Bolland ook op de schopstoel zit. Wie zou hem kunnen vervangen?

Bron: Retail Gazette http://bit.ly/1e4zVul

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in